artykuł nr 41

Komunikat ARiMR

KOMUNIKAT ARiMR

w sprawie zgłoszeń przemieszczeń zwierząt gospodarskich

na formularzach jednopodpisowych

ARiMR uprzejmie informuję o utworzeniu na stronie https://www.arimr.gov.pl/identyfikacja-i-rejestracja-zwierzat.html nowej sekcji, po wybraniu której wyświetla się następujący komunikat:

Dokonywanie zgłoszeń przemieszczeń – formularze jednopodpisowe

 

ARiMR wprowadza zmiany w składaniu papierowych formularzy zgłoszeń zwierzęcych i jednocześnie zachęca posiadaczy zwierząt do korzystania z Portalu IRZplus.

Zgłoszeń przemieszczeń zwierząt gospodarskich oznakowanych należy dokonywać na formularzach jednopodpisowych (podpisanych przez nabywającego lub zbywającego).

 

W przypadku posiadania druków dwupodpisowych (na których jest możliwość złożenia podpisu zarówno przez nabywającego jak i przez zbywającego) należy pamiętać, aby taki druk był podpisany tylko przez jednego z posiadaczy – albo tylko przez nabywającego, albo tylko przez zbywającego.

Obowiązujące formularze dotyczące identyfikacji i rejestracji zwierząt znajdują się na stronie internetowej Agencji (www.arimr.gov.pl) w zakładce: „Identyfikacja i Rejestracja Zwierząt”: https://www.arimr.gov.pl/identyfikacja-i-rejestracja-zwierzat/formularze-dotyczace-identyfikacji-i-rejestracji-zwierzat-gospodarskich.html

 

W związku z powyższym zachęcamy do korzystania z Portalu IRZplus, który umożliwia posiadaczom zwierząt gospodarskich oznakowanych dokonanie zgłoszeń zwierzęcych w imieniu własnej siedziby stada oraz przegląd informacji wprowadzonych bezpośrednio do systemu informatycznego ARiMR, w którym prowadzony jest rejestr zwierząt gospodarskich oznakowanych. Dzięki aplikacji można szybko i wygodnie wypełnić obowiązki ustawowe IRZ, bez konieczności wychodzenia z domu (przychodzenia do BP).

 

Informacje dotyczące obsługi zgłoszeń przez Internet – Portal IRZplus znajdują się na stronie internetowej Agencji (www.arimr.gov.pl): https://www.arimr.gov.pl/identyfikacja-i-rejestracja-zwierzat/obsluga-zgloszen-przez-internet-portal-irzplus.html.

artykuł nr 42

Zarządzenie nr 16/2020

Zarządzenie nr 16/2020

Powiatowego Lekarza Weterynarii w Świebodzinie

z dnia 22.12. 2020 r.

w sprawie ograniczenia pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Świebodzinie

w związku z ogłoszonym na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanem epidemii

 

  Na podstawie §1 ust.1 Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Świebodzinie (zarządzenie nr 13/ 2020 Powiatowego Lekarza Weterynarii w Świebodzinie z dnia 18.11.2020 r.) w związku z § 22, 23 i 27 Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 2316) zarządza się, co następuje:

 

§ 1.

  1. Do dnia 17 stycznia 2021 r. wykonywanie zadań przez Inspektorat podlega ograniczeniu polegającym na wykonywaniu wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom lub innych zadań niezbędnych ze względu na przepisy prawa lub potrzeby Inspektoratu, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej.
  2. Do dnia 17 stycznia 2021 r. zarządza się pracę zdalną w Inspektoracie zgodnie z zasadami określonymi art. 3 ust. 3–8 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1842, z późn. zm.).
  3.  Wyłączenie z zakresu pracy zdalnej dotyczy pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby Inspektoratu, bez których nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej. Wykonywanie tej pracy polega na pracy poprzez stacjonarnej minimum 1 pracownika, w każdym zespole w Inspektoracie.
  4. Wszelkie podania, wnioski, pisma, zapytania oraz pozostałą dokumentację – należy przesyłać odpowiednio za pośrednictwem poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej: swiebodzin.piw@wet.zgora.pl, bądź poprzez system ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej): ePUAP2: PIW_SWIEBODZIN, lub przekazywać do skrzynki pocztowej (wrzutni) umieszczonej przed wejściem do Inspektoratu.
  5. Dokumenty przesyłane w formie elektronicznej muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
  6. Inspektorat tylko w wyjątkowych sprawach będzie przyjmować interesantów na zasadzie: w każdym pomieszczeniu może przebywać tylko jeden interesant.
  7. Pracownicy Inspektoratu będą udzielać informacji na temat realizowanych spraw telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, a wyjątkowo w sposób określony w ust. 6,
  8. Pracownicy Inspektoratu będą przeprowadzać kontrole w niezbędnym zakresie wynikającym z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa produkowanej żywności i pasz, oraz związanej z koniecznością zwalczania chorób zakaźnych zwierząt, a także w każdym innym przypadku, w którym brak kontroli mógłby stanowić bezpośrednie lub pośrednie ryzyko dla zdrowia lub życia ludzi lub zwierząt.

 

§ 2.

  1. Uchyla sięzarządzenienr11/ 2020Powiatowego lekarza Weterynarii w Świebodzinie z dnia 03.11.2020. w sprawie ograniczenia pracy Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Świebodzinie w związku z ogłoszonym na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanem epidemii.
  2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 28 grudnia 2020 r. i obowiązuje do dnia 17.01.2021 r.

 

 

 

                                                    Podpisano:

                                                      Świebodzin, dnia 23.12.2020r.

 

                                                  Grzegorz Janicki

                                                              Powiatowy Lekarz Weterynarii w Świebodzinie